アカウントとパスワードを奪うスパムメール
アカウントとパスワードを奪うフィッシングメールの報告がございました
現在報告されている、UMINを詐称したメールのタイトルと内容は次のとおりです。
2020年10月に報告のあったスパムメール
Umin Support <(ご自身のUMIN ID)@umin.ac.jp>
[(ご自身のUMIN ID)@umin.ac.jp] Message-ID: 986598728555
無し
This message was sent with high importance.
E-Mail Service Notification: Ticket#6567349
Total Quarantined Emails: 3
Email: (ご自身のUMIN ID)@umin.ac.jp
Umin email system failed to process new messages to your inbox folder.
Two (2) valid mails are being held for review in the Spam Quarantine Systems.
Follow the link below to review valid mails and choose what to do with them.
*Sign-in is validated by umin.ac.jp internal user database.
Please note: Quarantined mails will be deleted automatically after 3 days. This is an automated message. Please do not reply to this email.
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This email has been scanned by the Symantec Email Security.cloud service.
For more information please visit http://www.symanteccloud.com
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本スパムメールは削除ください。
URLを興味本位でクリックしないでください。クリックするだけで情報搾取、ウイルス感染などの問題が発生いたします。
セキュリティに関する重要な情報・注意管理は、UMINホームページにトップ(下記URL)に掲載いたしますのでご確認ください。
スパムメールの手口や特徴を知りることが防御策として有効な手段でございます。
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ご接続してしまった端末でウイルスチェックを実行いただくことを推奨いたします。
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